maseczkidlapolski.pl

maseczkidlapolski.pl – zdrowie, uroda, dieta

dieta na 2000 kcal
Dieta

Smaczna i zdrowa dieta na 2000 kcal

Dieta na 2000 kcal to propozycja dostosowana do potrzeb aktywnej fizycznie kobiety oraz mniej aktywnego mężczyzny. Jednakże jak w przypadku każdej stosowanej diety nie liczy się tylko sama kaloryczność potraw, ale również ich zróżnicowanie, które pozwala dostarczyć organizmowi wszystkie niezbędne składniki odżywcze.

Dieta na 2000 kcal

Jak wspomniano powyżej, dieta na 2000 kcal może być z powodzeniem stosowana zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. Musi się ona jednak składać z urozmaiconych produktów, które zestawiane będą w pożywne śniadania, obiady i kolacje. W przypadku kobiet o zwiększonym zapotrzebowaniu energetycznym, czyli wysokich lub aktywnych fizycznie dieta na 2000 kcal może stanowić element procesu odchudzania i być połączona z wysiłkiem fizycznym. Efekt odchudzający diety na 2000 kcal będzie również zauważany u mężczyzn. W przypadku osób, których zapotrzebowanie energetyczne oscyluje wokół wskazanych 2000 kcal dieta będzie sprzyjać utrzymaniu wagi oraz dobrej kondycji organizmu. W odniesieniu jednak do kobiet, których dobowe zapotrzebowanie energetyczne jest niższe, dieta na 2000 kcal będzie skutkowała wzrostem masy ciała.

Sprawdź, jaka dieta jest zalecana na obniżenie cholesterolu

Dieta 2000 kcal jadłospis

Podczas stosowania każdej diety poszczególne posiłki można komponować samodzielnie lub też można skorzystać z gotowych propozycji. Wówczas można mieć pewność, że dania przygotowane zgodnie z jadłospisem będą nie tylko zdrowe i smaczne, ale również dostarczą odpowiednią podaż energii. Ponadto, stosowanie gotowych jadłospisów ułatwia planowanie posiłków oraz dokonywanie stosownych zakupów. Kolejną zaletą jadłospisu jest brak konieczności liczenia kalorii.

Dieta 2000 kcal jadłospis – przykłady

W przypadku typowych jadłospisów posiłki podzielone są na kolejne dni. Ponadto wskazana jest ich kaloryczność oraz sposób przygotowania. Pierwszy dzień diety na 2000 kcal warto rozpocząć od śniadania, które składać się będzie z trzech kromek chleba żytniego razowego, połówki awokado, połowy mozzarelli oraz połówki cebuli. Chleb należy opiec w tosterze, a następnie rozgnieść awokado i doprawić solą i pieprzem. Kanapki należy ozdobić mozzarellą oraz cebulą pokrojoną w kostkę lub pióra. Całość liczy 497 kcal. Kolejnym posiłkiem jest drugie śniadanie w postaci jogurtu z orzechami i owocami. Całość to 299 kcal. Porcja powinna zawierać 200 g jogurtu naturalnego, 100 g malin, 15 g orzechów brazylijskich i 15 g płatków owsianych. Obiad zgodnie z jadłospisem powinien składać się z 80 g kaszy kuskus, 150 g piersi z kurczaka, 20 g oliwy z oliwek oraz około 150 g ulubionych warzyw mrożonych. Kuskus powinien być zalany wodą lub bulionem i podawany wraz z podsmażonym na oliwie kurczakiem i ugotowanymi warzywami. Całość powinna być doprawiona do smaku. Kaloryczność potrawy oszacowana jest na 699 kcal. Pierwszy dzień diety należy zakończyć kolacją, której kaloryczność wyniesie 499 kcal. Mogą to być na przykład trzy kromki chleba żytniego razowego podane z 150 g twarogu półtłustego, 150 g jogurtu naturalnego oraz posiekanym szczypiorkiem.

Dieta 2000 kcal jadłospis na dzień drugi

Drugi dzień diety na 2000 kcal można rozpocząć od owsianki kokosowo-truskawkowej o kaloryczności 517 kcal. Powinna ona zawierać 60 g płatków owsianych ugotowanych na szklance mleka o 2% tłuszczu. Do owsianki należy dodać 150 g truskawek oraz 20 g wiórków kokosowych. Propozycja na drugie śniadanie to dwie kanapki z 50 g humusu oraz dwoma ogórkami małosolnymi o łącznej kaloryczności 287 kcal. Na obiad warto przygotować 150 g upieczonego łososia wraz z 200 g ugotowanych ziemniaków polanych łyżką oliwy z oliwek oraz 150 g brokułów. Całość powinna być przyprawiona do smaku. Zawiera ona 727 kcal. Propozycja na kolację to puszka makreli w pomidorach o masie 170 g podana z sałatką z dwóch ogórków kiszonych i połowy cebuli oraz trzema kromkami chleba żytniego. Kaloryczność potrawy to 497 kcal.

Masz lub planujesz dziecko? Zobacz jak prawidłowo podejść do tematu odżywiania u niemowląt

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.